X
تبلیغات

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

مرکز چاپ عکس رنگی دیجیتال عزیزان زرنق
چاپ كارت ويزيت و اعلاميه-خدمات كامپيوتري(ثبت نام وام ازدواج-چاپ مقاله و...) 09149322258-04326162562
تاریخ : 93/01/26
نویسنده : حسین عزیزان زرنق
دریافت کارت ورود به جلسه آزمون پذیرش حوزه های علمیه سال تحصیلی 93-92


) کارت ورود به جلسه آزمون:

داوطلبین گرامی می توانند از تاریخ 26 فروردین 93 لغایت 28 فروردین 93 جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به سایت مراجعه نمایند.

2) زمان برگزاری آزمون:

1. آزمون، رأس ساعت 9، روز جمعه ، مورخ 29/فروردین/1393 در حوزه هاي تعيين شده برگزار مي شود.

* جهت اطلاع دقیق ازمحل برگزاری آزمون و دريافت كارت ورود به جلسه، روزهاي سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه 27،26و 28 فروردین به سایت معاونت آموزش مركزمدیریت حوزه های علمیه مراجعه کنید.
* آدرس دقیق محل برگزاری آزمون درکارت ورود به جلسة آزمون درج می شود.
2. هنگام ورود به جلسه آزمون ارائه كارت ورود به جلسه و كارت ملی یا شناسنامه الزامي است.
3. آزمون يك مرحله اي بوده و به طور همزمان براي سه مقطع سيكل، ديپلم و دانشگاهی برگزارمي شود.
* آزمون مقطع سیکل: از داوطلبان فارغ التحصيل و یا شاغل به تحصيل در سوم راهنمایي، اول و دوم دبيرستان به عمل خواهد آمد.
* آزمون مقطع ديپلم: از داوطلبان دارای مدرک دیپلم یاپیش دانشگاهی و یا شاغل به تحصيل در سوم دبيرستان و دوره پيش دانشگاهي و دانشجویانی که کمتر از 30 واحد دارند و قصد انصراف از تحصیل در دانشگاه را دارند.
* آزمون مقطع دانشگاهی: از دانشجویان حداقل 30 واحد گذرانده و دارندگان مدرک کاردانی و بالاتر به عمل خواهد آمد.
4. حافظان کل قران کریم از آزمون کتبی معاف می باشند ولی سایر شرائط پذیرش را باید دارا باشند.
5. محل آزمون در نتیجه آزمون و محل قبولی تأثیری ندارد لذا از داوطلبان گرامی تقاضا می شود نزدیک ترین محل آزمون به محل سکونت خود را انتخاب نمائید.
* دانشجويان متقاضي لازم است پس از آنكه مراحل پذيرش و گزينش آنان در حوزه به اتمام رسيد، انصراف قطعي از تحصيل دانشگاه داده و گواهي آن را با تسویه حساب از دانشگاه ارائه نمايند.
6. آزمون ورودي به منظور ارزيابي علمي و سنجش ميزان آمادگي نسبي داوطلب براي ورود به حوزه های علمیه انجام مي گيرد و مدت آن 150دقيقه بوده و تمام سؤالات چهار گزينهاي(تستي) خواهد بود.
7. سؤالات داوطلبان مقطع راهنمائی در محدوده اطلاعات علمي كتب دوره راهنمائي بر اساس جدول شماره 4 ص 32 به تعداد 110 سؤال و داوطلبان مقطع ديپلم و پيش دانشگاهي از كتب دوره دبيرستان بر اساس جدول شماره 5 ص 32 به تعداد 120 سؤال و داوطلبان مقطع دانشگاهی براساس منابع اعلام شده درجدول 6 صفحه 32 به تعداد 140سؤال خواهد بود.

3) اعلام نتیجه آزمون:

تاریخ اعلام نتایج روز شنبه 20/اردیبهشت/1393 در مراکز برگزاری آزمون و سایت معاونت آموزش و امورحوزه های علمیه حوزه قابل رؤیت می باشد.

* داوطلبان، جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند در ساعات اداری 8 صبح الی 13 عصر با شماره 02532922051 داخلی های 2518 - 2340 - 2242 - 2516 تماس حاصل نمایند.

* داوطلبان، جهت دریافت اطلاعات تکمیلی علاوه بر شماره های ذکر شده در بالا، می توانند با مدیریت های استانی برای دوره بلند مدت، و برای دوره سفیران هدایت با تلفن  : 2902940-0253  (داخلی2869) و مستقیم 02532914971 تماس حاصل نمایند.


برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اینجا را کلیک کنید


تاریخ : 93/01/21
نویسنده : حسین عزیزان زرنق
زمان نمی ایستد و لحظه ها میروند قدر زندگی و باهم بودن را بیشتر بدانیم


تاریخ : 93/01/16
نویسنده : حسین عزیزان زرنق


 

فواید برنج برای سلامتی شامل تامین انرژی سریع و فوری، فعالیت خوب دستگاه گوارش، تثبیت سطح قند خون و فراهم کردن منابع لازم ویتامین B1 برای بدن می‌باشد. سایر فواید آن عبارتند از مراقبت‌های پوستی، مقاومت دربرابر مشکلاتی مثل فشارخون بالا، اسهال خونی و بیماری‌های قلبی. برنج یکی از عمده‌ترین موادغذایی در اکثر کشورها به شمار می‌رود که بیش از نیمی از جمعیت جهان را سیر می‌کند.

فواید مختلف برنج را می‌توان در بیش از چهل نوع مختلف آن در سراسر جهان یافت. دو گروه اصلی آن شامل برنج غلات کامل و برنج سفید است. برنج غلات کامل چندان فراوری نمی‌شود، درنتیجه ارزش غذایی بسیار بالایی دارد درحالیکه برنج سفید فراوری می‌شود و ازاینرو سبوس یا پوشش خارجی آن برداشته شده می‌شود و ارزش غذایی پایین‌تری دارد.

برنج همچنین برحسب طول هر دانه دسته‌بندی می‌شود. غذاهای هندی و چینی از برنج‌های بسیار بلند استفاده می‌کنند درحالیکه کشورهای غربی از برنج کوتاه یا متوسط در غذاهای خود بهره می‌برند.
 
در زیر به برخی از مهمترین فواید برنج برای سلامتی به اختصار اشاره می‌کنیم:
 


منبع عالی انرژی:
ازآنجاکه برنج سرشار از کربوهیدارات است، می‌توان از آن بعنوان سوخت بدن استفاده کرد و به عملکرد طبیعی مغز نیز کمک می‌کند.
 


فاقد کلسترول:
خوردن برنج فقط به این دلیل که فاقد چربی‌های مضر، کلسترول و سدیم است، فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. برنج می‌تواند بخش مهمی از یک برنامه‌غذایی متعادل را تشکیل دهد.
 

سرشار از ویتامین: برنج منبع عالی از ویتامین‌ها و موادمعدنی مثل نیاسین، ویتامین D، کلسیم، فیبر، آهن، تیامین و ریبوفلاوین به شمار می‌رود.
 

تنظیم فشارخون: ازآنجاکه برنج مقدار کمی سدیم دارد، برای آنها که از مشکل فشارخون بالا رنج می‌برند بسیار


تاریخ : 93/01/16
نویسنده : حسین عزیزان زرنق
مردم مناطق مختلف جهان از گذشته های دور تاکنون از شیوه های گوناگونی برای تعامل با جنازه مردگان خود استفاده می کنند. برخی از این شیوه ها همچنان وجود دارند و برخی دیگر به تاریخ پیوسته اند.

در اینجا به برخی شیوه های قدیمی تعامل با پیکر مردگان در مناطق مختلف جهان می پردازیم.

 

هندوستان

 
در مناطق مختلف هندوستان از شیوه سوزاندن جنازه ها پس از مرگ افراد و ریختن خاکستر آن در رودخانه استفاده می شود. در دوران قدیم در برخی از قبایل، زنان نیز به همراه جنازه همسر متوفی خود به صورت ارادی یا اجباری، سوزانده می شدند. با وجود اینکه هم اکنون سوزاندن همسر زنده شخص متوفی جرم است اما هر از چند گاهی در برخی از مناطق، چنین اتفاقی روی می دهد.

 
چین قدیم


تاریخ : 93/01/16
نویسنده : حسین عزیزان زرنق

قلب شما نوعی تلمبه معجزه آساست

قلب -S A L I  J O O N

که خون را در بدن شما به جریان درمی اورد

S A L I  J O O N

و اما چه تلمبه حیرت‌زایی! قلب در هر تپش تقریبا نصف لیوان خون را در بدن پخش می‌کند

 

S A L I  J O O N

و در هر دقیقه برابرست با 8 لیتر و یا هشت بطری یک لیتری

S A L I  J O O N


تاریخ : 93/01/15
نویسنده : حسین عزیزان زرنق


 

همیشه راه هایی برای به تأخیر انداختن روند پیری وجود دارد.به نظر متخصصان از ۳۵ سالگی هر سال تنها کمتر از یک درصد افت فیزیکی و ذهنی مربوط به روند پیری است در حالی که ما تصور می کنیم اضافه وزن، بیماری های مزمن و متکی بودن به دیگران با افزایش سن طبیعی است. اما در واقع سن سنجش زمان است و نمی توان عمر واقعی بدن را با آن محاسبه کرد. متخصصان فهرستی از عواملی که باعث ایجاد احساس پیری در افراد می شود تهیه کرده و بر اساس آن راهکارهای ساده ای برای کاهش این اثر پیشنهاد کرده اند.

 
کم تحرکی
این عامل در سرعت یافتن روند پیری تأثیرگذار است و با بیماری های مزمن ارتباط دارد. اگر نمی توانید هر روز به باشگاه ورزشی بروید، باید بدانید کارهای دیگری هم برای فعال ماندن وجود دارد. به طرز نشستن خود توجه کنید. شانه ها را عقب دهید، صاف بایستید و بنشینید و از خم شدن بپرهیزید.
نفس عمیق بکشید. طوری راه بروید که گویی برای رسیدن به یک جلسه یا قرار عجله دارید.

 
کاهش فعالیت ذهنی
بیشتر ما گمان می کنیم در دوران بازنشستگی دیگر فعالیت ذهنی نخواهیم داشت. در حالی که می توان در این زمان روی انجام کار خاصی تمرکز پیدا کرد و یا مهارتی را آموخت.
پس از سپری کردن یک روز طولانی و خسته کننده احتمالاً دوست دارید جلوی تلویزیون دراز بکشید و برنامه محبوب خود را تماشا کنید. بهتر است به جای آن به یک کار ذهنی بپردازید، از جمله بازی شطرنج، خواندن کتاب و... هر کاری که باعث شود از مغز استفاده کنید.

 
رژیم غذایی نامناسب
حتماً شنیده اید که میوه، سبزی، حبوبات سبوس دار و پروتئین های کم چرب برای حفظ سلامت مفید است. اما راه دیگری برای حفظ سلامت، آرام خوردن است تا غذا به خوبی هضم شود.

 
استرس بیش از حد
استرس مزمن باعث بالا رفتن میزان کورتیزول و در نتیجه التهاب عمومی بدن می شود. آنچه را باعث استرس شما می شود شناسایی کنید و تا حد امکان از موقعیت های استرس زا فاصله بگیرید.

 
همیشه مثبت بیندیشید
بیشتر مردم از تأثیرگذاری فکرهای خوب یا بد روی بدن بی اطلاعند. لازم است روی افکار مثبت تمرکز کنید.

 
استنشاق دود سیگار
دود سیگار برای افراد غیرسیگاری بسیار مضر است. در این زمینه محدودیت ایجاد کنید و از افراد سیگاری فاصله بگیرید.

 
آلودگی های شیمیایی؛
تا حد امکان در محیط آلوده و بسته قرار نگیرید و مصرف مواد شیمیایی اعم از مواد شوینده، آرایشی و... را کاهش دهید.

 
مصرف بی رویه دارو
اگرچه مصرف مسکن برای رفع برخی دردها و ناراحتی ها مفید است اما در طول زمان سلامت شما را تهدید می کند. بنابراین حتماً  زیرنظر پزشک از این داروها استفاده کنید.


تاریخ : 93/01/15
نویسنده : حسین عزیزان زرنق


 

نگاهی به اطراف خود بیندازید.

چند نفر از افراد دور و بر شما، شاد نیستند؟

چند نفر از آن‌ها لبخند بر لب دارند و واقعاً شاد هستند؟

اکثر افراد پیرامون ما شاد نیستند. چرا این‌گونه است؟

کجای راه را اشتباه رفته‌ایم که به اینجا رسیده‌ایم؟

من در محله ای بزرگ شدم که در آن هر روز صبح انسان‌ها با چهره ای غمگین از خانه های خود بیرون می آمدند و به سمت ایستگاه اتوبوس می‌رفتند. در ایستگاه به راحتی می‌توانستید جمع زیادی از این افراد را ببینید. بودن در کنار این افراد به من نکات ارزشمندی را آموخت. آموختم که چرا مردم شاد نیستند.

 

۱-نگران بودن.

مادر، با چهره ای درهم روی صندلی نشسته است و نگران امتحان آخر هفتهٔ پسرش است. این امتحان تعیین می‌کند آیا پسرش به یک مدرسهٔ خوب خواهد رفت یا خیر. او همچنین در فکر این است که به محله ای که نزدیک مدرسهٔ پسرش است نقل مکان کنند. او در فکر این است که نکند پسرش با دوستان بدی قاطی شود و کار سطح پایینی گیرش بیاید.

مارک تواین یک‌بار گفت “من سن زیادی دارم و بسیاری از مشکلات بزرگ را می‌شناسم، اما اکثر آن‌ها هیچ گاه اتفاق نمی‌افتند”. وقتی شما نگران هستید، یک تصور غیر واقعی از آینده را در ذهن خود ایجاد می‌کنید؛ و اعتقاد به این تصور، موجب ایجاد احساس منفی در شما می‌شود. به عبارت ساده تر، شما بدون هیچ دلیل قابل قبولی، خودتان را از آینده می‌ترسانید.
 


 

راه حل:شاد باشید، نگرانی را رها کنید. نگرانی برای شما هیچ سودی ندارد. اگر برای مشکل شما هیچ راه حلی وجود ندارد، نگرانی هم کمکی نمی‌کند. اگر راه حلی برای مشکل وجود دارد، پس باید با تمام قدرت به سمت آن بروید.


تاریخ : 93/01/14
نویسنده : حسین عزیزان زرنق

هیچ کس نمی تواند به فرد دیگری انگیزه بدهد. تنها کاری که دیگران می کنند تشویق ما برای انجام دادن کارهاست. این خود انسان است که بهترین مشوق و انگیزه دهنده برای خودش است.

در این ایمیل 10 راه موثر برای ایجاد انگیزه در خود را برایتان نام برده ایم تا کمک کند از استعدادها و توانایی های درونی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

 

1.    همیشه در آسایش و آرامش نباشید. از اینکه کمی به خود سختی دهید نهراسید. بزرگ ترین مانع برای رسیدن به استعدادهای درونی همین راحت طلبی است. اتفاق های مهم زمانی رخ می دهند که شما کمی هم تلاش و سختی را تحمل کنید.



2.    از اشتباه کردن نهراسید. عقل به ما کمک می کند تا اشتباه نکنیم و  در نتیجه هزاران اشتباه به وجود می آید.
 


3.    فکر خود را به مسایل معمولی محدود نکنید. سعی کنید بزرگ و وسیع فکر کنید.


تاریخ : 93/01/14
نویسنده : حسین عزیزان زرنق


 

یكی از مهم‌ترین این دلایل رعایت نكردن مواردی است كه می‌تواند حافظه و یادسپاری مطالب را بهبود بخشد.

روان‌شناسان در زمینه بهبود حافظه مطالعات فراوانی كرده‌اند تا بتوانند به دغدغه‌های افرادی كه نگران افت عملكرد حافظه‌شان هستند، پاسخ مناسبی بدهند. ده نكته‌ای كه در ذیل ارائه می‌شود، نتیجه تحقیقات روان‌شناسان است كه می‌تواند حافظه‌تان را تقویت كند.
 
1ـ توجهتان را بر مواردی كه مطالعه می‌كنید، متمركز كنید.

 
توجه، یكی از مولفه‌های مهم حافظه است. برای انتقال حافظه از حافظه كوتاه‌مدت به بلندمدت نیاز است كه شما به ‌صورت فعال به اطلاعاتی كه مطالعه می‌كنید، توجه كنید. سعی كنید در مكانی مطالعه كنید كه چیزهایی مثل تلویزیون،‌ موسیقی و تفریحات دیگر وجود نداشته باشد كه بتواند حواس شما را پرت كند.
 
2ـ با در نظر گرفتن ساعت‌های منظم برای مطالعه از باشتاب یادگرفتن اجتناب كنید.

 
به گفته ژورك، روان‌شناس تربیتی، مطالعه در چند جلسه به شما زمان كافی برای پردازش اطلاعات می‌دهد. محققان نشان داده‌اند دانشجویانی كه به صورت منظم مطالعه می‌كنند بهتر از دانشجویانی كه در یك جلسه طولانی و ماراتنی مطالعه می‌كنند، اطلاعات را به خاطر می‌آورند.
3ـ اطلاعات مورد مطالعه را سازماندهی كنید.

 
سعی كنید مفاهیم و اصطلاحات مشابه را با هم گروه‌بندی كنید یا طرح كلی از یادداشت‌هایتان و آنچه خوانده‌اید داشته باشید تا به گروه‌بندی‌كردن مفاهیم مرتبط كمك كنید.


تاریخ : 93/01/05
نویسنده : حسین عزیزان زرنق


آخرین مطالب